Fråga om min träning

Hej Julia! Du som kan mycket om kost och träning, hur funderar du på att lägga upp din träning inför hösten? Jag känner att jag är i stort behov av en liten förändring när det kommer till min träning, behöver liksom en nytändning och det skulle därför vara superkul att läsa om hur du tänker inför din "träningshöst" - har du några nya mål med din träning? Vilka är dina favoritpass/övningar på gymmet? Hur tänker du kring löpningen nu när temperaturen kommer sjunka och det blir mörkare ute igen? etc. etc. Stort tack för en jättebra blogg!

- Hej, jag ber verkligen om ursäkt för att det dröjt. Men bättre sent än aldrig, visst? ;)
Rolig fråga, det känns som jag kan ge dig ett långt svar här, men jag ska försöka hålla mig hyfsat kort.
Jag har märkt att min träningsmotivation alltid är som starkast på hösten. Jag tror att det beror på att jag vill komma i form efter sommaren. För visst har jag hållit igång under sommaren, men det blir aldrig samma sak när man är utomlands i några veckor osv. Sen kan det säkert också bero på att man inte känner någon tidspress som jag säkert tror att många känner under våren ;)
Men nu under hösten kommer jag att satsa mer på löpningen, jag vill känna att jag utvecklas här. Långpass, intervaller, medeldistans. Jag vill ha och behöver variation när det gäller träning. Jag gillar att det blir lite kyligare och mörkare sett ur ett löparperspektiv. Därför kommer jag passa på innan det blir minusgrader och is på gångbanorna. För det är som härligast att springa utomhus, enligt mig. När det är för kyligt så kommer det såklart få bli löparbandet i några månader...
Utöver löpningen så jag kommer även köra vidare på mina favoritpass på gymmet som just nu är bodyattack, tabata och bodycombat. Men även lite GRIT då och då. Här får jag en del styrka, vilket såklart också behövs i träningen.
När det gäller gymmet och alla maskiner så vet jag inte senaste jag tränade på det sättet. Jag tycker inte alls att det är roligt att gå och dra på maskinerna. Är det någon styrka som jag kör på egen hand så är jag på "mattan" med enklare vikter och kroppsvikt. Trivs inte riktigt med tung styrketräning, men det kanske förändras i framtiden. Just nu vill jag försöka känna mig/bli spänstigare, "lättare" och snabbare.
Så mitt mål är att komma i bra form för att må ännu bättre och för att förbättra min löpning!!


(Vill ni ha mer träningstips och kostråd? Jag har änna valt att inte skriva om det så mycket. Men det kanske finns ett intresse av det och i sådana fall delar jag gärna med mig om detta mer)

to make each day count

See more at my - INSTAGRAM

Gillar

Kommentarer

Lisa
,
Hej Julia!
Jag undrar vad man ska tänka på när det kommer till kosten i ens vardag. Jag är en tjej som är ca 162 cm lång, och är absolut inte tjock men inte jätte smal heller. Jag tränar fotboll mellan 2-3 gånger i veckan och går även på pass när jag får tid. Jag vill få en snyggare mage som jag kan känna mig bekväm i, men jag märker inte att min träning ger något resultat. Jag försöker dra ner på socker och t.ex. ljust bröd och försöker byta ut det mot annat. Så jag undrar vad ditt bästa tips är att hitta en bra balans via träning och kost? Tänkte om du fick veta det när du utbildade dig hos Nordic för ett tag sedan.

Jag hoppas att frågan inte blev för rörig. Älskar din blogg och har läst den varje dag i många år, kram.
Lisa
,
Hej Julia! Jag är 20 år och tränar 3/4 ggr i veckan, hur många kcal är "vanligt" att äta på en dag? Jag har tidigare tränat mycket mindre och har än så länge inte hittat balansen så att jag har nog med energi men inte mer än vad jag egentligen behöver... skulle uppskatta kostråd och mattips på nyttigare alternativ som du tycker är bra att byta ut i vardagen. Det är också välidgt intressant att läsa kring vad du har för kostplaner. Ett tag åt du ju inte kolhydrater Alls och är man egentligen i behov av så mycket som man lätt får i sig under ebb dag?
g
,
mer om din träning tack!
Kost
,
Hej! Hur ser en vecka ut för dig matmässigt? Känns som du äter mycket veggo just nu, kul! På helgerna, äter du något gott då (godis, chips och så) känns som du aldrig äter onyttigt. Haha kram!