Instagram juliawahlbergInstagram juliawahlbergInstagram juliawahlbergInstagram juliawahlbergInstagram juliawahlbergInstagram juliawahlbergInstagram juliawahlberg

Året var 2021

En otroligt lång summering från ett riktigt bra år. Alltid sina ups and downs. Men överlag ett otroligt bra år. Så tacksam för allt jag får uppleva och alla människor som gjort året så bra.

Januari-mars

Inledde det nya året i Sälen, vi var där över nyår så fick några första dagar i vinterlandskap med familjen. En perfekt start om du frågar mig. Kommande veckor bjöd på både kyla och fint väder vill jag minnas. Vi jobbade på hemifrån och jag bodde fram till mitten av mars i Kungsbacka. Där jag tog lunchpromenader och åkte på utflykter på helgerna med både vänner och familj.
Förutom jobb, utflykter, kyla och gemenskap så fick jag nycklarna till den nya lägenheten i mars. Flyttade in lite smått under en vecka efter att ha bytt golvet och lämnar in köksluckor. I samband med tillträde åkte jag till Sälen igen med ett gäng vänner. Vi var där i några dagar och njöt av skidor och afterski i stugan. Brände av serien Exit på någon kväll eller två och bara umgicks, himla mysigt!!
Något mindre roligt som hände som jag helst inte vill prata om är att min fina morfar gick hastigt bort, helt utan förvarning eller sjukdom. Så det var inte den härligaste våren trots allt bra som hände.

April - maj

Det är något speciellt med våren, minns liksom varje år första uteserveringen och känslan där. Första glaset rosé eller påskens väder? Våren bjöd på brunch med hela gänget, påskfirande, egengjord pasta med vänner, mer jobb såklart (på halvdistans), valborgs firande utomhus och en del fortsatta restriktioner. Sista helgen spenderades i Jönköping med Kajsa och Rebecca, en helg som jag aldrig kommer glömma. De allra första sommarkänslorna smög sig på, vi myste runt i solen hela dagarna, fick lite bränna på kinderna, bodde otroligt härligt på en rooftop och träffade lite nytt härligt folk. En 10 av 10, utan tvekan.

Juni

Här började en intensiv period, tror jag hade ca 8 veckor med fullt schema, nästan varje dag efter jobbet var det något och varje helg var fullbokad, var bortrest nästan varje helg och levde lite i resväskan, trots heltid med jobbet. Helt brutalt faktiskt. Vi hade en sommarfest/cykelfest i början av månaden där det också blev bra väder och mycket dryck, också sån där härlig tidig sommarkänsla när man vet att man har hela sommaren framför sig. Jag åkte upp till Stockholm och hälsade på Johanna i mitten av juni, också en dunder helg med god mat, dryck och bästa sällskapet. Fick till en helg i Skärhamn med Linda och Irma och avslutade månaden med fyra dagar på Smögen där vi firade Midsommar med ett riktigt härligt gäng. En riktigt kompismånad!!!

Juli

Åkte ut med båten tillsammans med familjen ett antal gånger, tränade på inför maran, åt goda middagar utomhus, hängde med vänner sent på kvällarna, kollade en hel del EM, solade och badade, hade semester och åkte till Skärhamn igen med Linda, Irma och Johanna. Några helt otroliga dagar.
Var med familjen på Gotland en sväng och fick riktigt härlig kvalitetstid tillsammans. Så fina och välbehövliga dagar.

Augusti-oktober

Sista veckan av semestern spenderas i Valencia, otroliga dagar med 35 grader, strand, bad, sangria, sena och långa middagar och utlandskänslan som man saknat sååååå. Sen var det tillbaka på jobbet, Marathon i början av september, lite middagar i vanlig ordning, AW:s när restriktioner släppte på min födelsedag. Firade 26-årsdagen på Mr.P med familjen, så bortskämd!! Någon vecka senare firade jag med middag och drinkar + en efterlängtad utgång med mina närmsta vänner. Så roligt att allt öppnade upp som vanligt!! I början av oktober åkte vi upp till Stockholm för en hel helg med Johanna. Succé som alltid. Resten av oktober var jag sjuk och hade inte mina härligaste veckor. Pendlade mellan förkyld, komma igång med träningen igen och mycket jobb till att bli sjuk igen och börja om. Tröttsamt!! Men höll humöret uppe.

November - december

Halloweenfest, jobb, julmarknader, brunch med vänner, AW:s och en hel den sjukdom också. Oktober-november var två månader med förkylningar, fick ingen träningsrutin, var trött, kände mig aldrig bra i kroppen och kämpade lite med måendet rent allmänt. I december vände det dock och träningen kom igång bra igen och jag höll mig frisk. Spenderade mer tid med vänner och familj, men hade ändå en lugn period med mycket julmys. Firade jul hemma med familjen och nyår blev en lugn middag med två vänner.